سفارش طراحی سایت
نوشته شده توسط : ساحل

شما که سراغ این مقاله آمده اید، پس یعنی به اهمیت داشتن سایت در کسب و کار خویش و یا حتی شخص خود پی اسیر اید. بعد در این نوشتار نمی خواهم حوصله شما را با ذکر گفتن مزایا و اهمیت طراحی سایت راز ببرم. در این نوشتار می خواهم به شما طریق های طراحی تارنما را بگویم و ارشاد کنم که بر اساس احتیاج خود، کدام طریق برای شما بهتر است تا شرکت های طراحی سایت به انگیزه عدم راهنمایی مناسب، سرمایه و وقت شما را به هدر ندهند. پس با من همراه باشید الی بهترین راهنمایی را به شما کنم الی هنگام سفارش طراحی سایت ، سرتان کلاه نرود!

فهرست مطالب این مقاله:

بررسی های اولیه برای ساخت سایت
1. بیچارگی ها، انتظارات و امکانات مد نظر شما چیست؟
2. گستره کار شما و توسعه پذیر بودن آن تا چه حد است؟
3. بودجه شما برای طراحی سایت چقدر است؟
روش های طراحی سایت
1. طراحی سایت با وردپرس و قالب آماده
2. طراحی سایت با وردپرس و قالب اختصاصی
3. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب آماده
4. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب اختصاصی
نیاز هایی که در هیچ کدام از انحاء تفاوتی ندارند
1. چند زبانه بودن
2. عضویت کاربران
3. فروشگاه ساده
4. فروشگاه فروش فایل ساده
5. سایت خبری و محتوایی
6. داشتن فرم های ساده
نکات مهم دیگری که باید هنگام سفارش طراحی سایت بدانید
1. سئو سایت با طراح سایت است یا خیر؟!
2. طراحی تجربه کاربری با طراح سایت است یا خیر؟!
3. درج درونمایه در سایت با طراح سایت است یا خیر؟!
4. حمایت فنی سایت با کیست؟
چند سوال متداول که همش پرسیده می شود
هزینه طراحی سایت چقدر است؟
طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا سیستم اختصاصی؟
طراحی سایت چقدر سررسید می برد؟
چرا اینقدر بها های طراحی سایت از سمت هر کمپانی متفاوت و گران و ارزان است؟
کلام آخر
بررسی های اولیه برای ساخت سایت

در طراحی سایت گذرگاه و روش های مختلفی هستی دارد که در این دسته می خواهم شما را با این روش ها آشنا کنم الی بتوانید با توجه به دربایستن خود، تصمیم بهتری بگیرید تا سرتان کلاه نرود! به طور کلی برگزیدن شیوه طراحی سایت به چند باره ارتباط دارد. پیش از سفارش طراحی سایت، باید جواب سوالات پایین را مشخص کنید. البته این شغل بهتر است با مشاوره گرفتن از طراح سایت خویش باشد.

1. دربایستن ها، انتظارات و امکانات مد نظر شما چیست؟
مهم ترین مسئله اثناء طراحی سایت مشخص کردن نیاز های شما به عنوان مشتری است. یعنی شما چه انتظاراتی از عقیده عملکرد در سایت دارید. ما موعد ارائه مشاوره به مشتریان خود، یک جلسه به این مسئله می پردازیم تا بیچارگی ها و امکانات سایت مد نظرشان را مشخص کنیم.

2. وسعت کار شما و گسترش پذیر بودن آن تا چه حد است؟
بعد از مشخص شدن نیاز ها، نزدیک بیش از نیمی از راه برای انتخاب شیوه طراحی سایت طی شده است و کم و بیش مشخص است که بهینه ترین حالت طراحی تارنما کدام است. ولی برخی از مشتریان شدنی است از طرف سازمان ها و شرکت های بزرگواری باشند و می خواهند سرمایه گذاری ابهت روی سایت اتمام دهند و یک برنامه بلند مدت برای سوداگری اینترنتی خود دارند. منظور من این است که این نوع مشتریان احتمالاً در آغاز انتظارات بزرگواری از سایت نداشته باشند اما با گذشت موعد و ترقی کسب و کار، احتیاج ها و امکانات جدید تری بیچارگی دارند. بعد باید گستره پیشه و برنامه مشتری مشخص شود.

3. بودجه شما برای طراحی سایت چقدر است؟
اگر شخصی کمال گرا هستید و کل چیز را به بهترین شکل ممکن بخواهید، بعد باید بودجه خوبی برای شغل خود در نظر بگیرید. ولی اگر بودجه و سرمایه مالی مسئله مهمی برای شما است، مفتوح هم تدبیر هایی وجود دارد که از این مسئله نیز به راحتی گذر کنید و گذرگاه حل کاهش خرج ها را در دیگر دسته های این نوشتار به شما می گویم. بعد خیالتان راحت و نگران این مسئله نیز نباشید.

روش های طراحی سایت

برای سفارش طراحی سایت، طریق های مختلفی وجود دارد. در این بخش انواع این انحاء را به شما می گوییم. البته تا بی گمان زیادی گزینش شیوه بر پای بست، نیاز، وسعت و بودجه شما پیوستگی دارد.

1. طراحی سایت با وردپرس و قالب آماده
شاید بتوان گفت این طریق ساده ترین و تند ترین طریق طراحی سایت است. در این شیوه با یک سیستم سایت ساز حرفه ای مثل وردپرس و خریداری یک قالب پیشه ای، یک سایت حرفه ای می توانید داشته باشید.به علت نصف حاضر بودن این گونه سایت ها، موعد طراحی سایت بسیار کاهش پیدا می کند و در نتیجه خرج آن نیز تفریق پیدا می کند. طراح سایت باید قالب را در وردپرس نصب کند، سفارشی سازی های لازم برای سایت شما را در قالب اعمال کند، امکانات شما را به سایت اضافه کند، تقسیم ها و صفحات سایت شما را بچیند، عملیات بهینه سازی سایت مشابه سئو فنی، امنیت، افزایش سرعت و … را انجام دهد و سپس سایت شما آماده می شود. مدت زمان لازم برای این کار معمولا از 10 روز به بالا درازا می کشد و هر چه امکانات خاص تر داشته باشید، این مدت زمان و همچنین هزینه آن افزایش پیدا می کند.

2. طراحی سایت با وردپرس و قالب اختصاصی
در این شیوه طراحی سایت، از سیستم وردپرس کاربرد می شود که تقسیم هایی از امکانات سایت را در خویش دارد. ولی قالب و ظاهر سایت به طور کاملا اختصاصی بر پای بست، برند و سلیقه شما طراحی می شود. در این روش دست طراح سایت کمی مفتوح تر است و تغییرات اختصاصی اکثریت می تواند در سایت اعمال کند. البته اگر از عقیده ظاهر حساسیت ندارید، نیازی به قالب اختصاصی نیست.

3. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب آماده
انتخاب این طریق بهتر است بر بنیاد احتیاج شما باشد الی بیخودی هزینه اضافی برای ساخت سایت صرف نکنید! این طریق کاملا ارتباط به احتیاج ها و امکانات شما دارد. در سایت های وردپرسی شما یک سری امکانات که در تمامی سایت ها می توانید پیدا کنید را به صورت آماده دارید. ولی شدنی است شما دربایستن هایی ویژه داشته باشید. بعد اگر احتیاج ویژه دارید، باید یک سایت بر پای بست، بیچارگی ها و امکانات مدنظر شما ساخته شود. در این شیوه امکانات و عملکرد سایت شما به چهره اختصاصی از پایه کد نویسی می شود ولی برای تفریق خرج می توانید از قالب های آماده استفاده کنید. یعنی عملکرد سایت به چهره اختصاصی برای شما تألیف شده است ولی نما سایت از قالب های آماده بهره‌گیری می شود. سررسید این پروژه ها نسبت به شیوه های پیشین اغلب است.

4. طراحی سایت با سیستم اختصاصی و قالب اختصاصی
این شیوه چیره دست ترین طریق طراحی سایت است. در اصل همان طراحی سایت حرفه ای به معنای واقعی واژه است. شما به علت داشتن احتیاج های ویژه در سایت، عملکرد و امکانات سایت شما به صورت اختصاصی کدنویسی می شود. همچنین قالب و نما سایت نیز بر اساس برند و سلیقه شما به چهره اختصاصی کار می شود. این شیوه سررسید اکثریت برای طراحی سایت دربایستن دارد بعد طبیعتا هزینه بیشتری برای طراحی سایت بیچارگی است.

نیاز هایی که در هیچ کدام از انحاء تفاوتی ندارند

1. چند زبانه بودن
چند زبانه بودن سایت مسئله ای است که دیگر رایج شده است و چه سایت وردپرسی داشته باشید و چه سایت اختصاصی، تفاوتی هستی ندارد. یعنی چند زبانه بودن صرفا مشخص کننده روش طراحی سایت نیست!

2. عضویت کاربران
در هر سایتی امکان عضویت کاربران وجود دارد. پس این مسئله صرفا دلیلی برای گزینش طریق طراحی وب سایت نیست.

3. فروشگاه ساده
فروشگاه اینترنتی آن قدر بسیار شده است که سایر بسیاری از امکانات لازم یک فروشگاه، در تمام سایت ها هستی دارد. پس این امکان نیز به انفرادی مشخص کننده شیوه طراحی سایت نیست. البته قصد ما فروشگاه های ساده است که کاربر محصولات را ببیند و تعدادی متعلق به ها سفارش دهد و تحویل بگیرد. اگر فروشگاهی با امکانات خاص بیچارگی دارید، قضیه فرق می کند.

4. فروشگاه فروش فایل ساده
یکی از جذاب ترین سایت ها، سایت های فروش فایل است. چرا که زحمت این گونه فروشگاه ها ناچیز است و نیازی به ارسال بسته پستی، انبار داری و … ندارد. فایلی را مشتری خریداری می کند و آن را دانلود می کند. این امکان نیز چیری نیست که شیوه طراحی سایت را مشخص کند. البته باز هم اگر امکانات خاصی در این گونه فروشگاه ها دربایستن دارید، داستان عوض می شود!

5. سایت خبری و محتوایی
یک سایت که دسته مقالات و مطالب داشته باشد، تقسیم بندی مطالب داشته باشد، کاربران آن ها را بخواند و بتوانند نظر بدهند. این گونه سایت زیاد ساده است و علاوه بر این که روش طراحی سایت را مشخص نمی کند، بلکه بهینه ترین حالت استفاده از وردپرس است. طراحی سایت شرکتی نیز جزو این تقسیم می باشند.

6. داشتن فرم های ساده
شما ممکن است در سایت خود یک سری فرم هایی داشته باشید. مثلا یک سایت شرکتی می خواهید که تو آن فرم عقیده سنجی، فرم استخدام، فرم پرداخت آنلاین و … وجود داشته باشد. این امکان نیز در تمام شیوه های طراحی سایت قابل پیاده سازی است و به انفرادی مشخص کننده روش طراحی سایت نیست.

نکات مهم دیگری که باید هنگام سفارش طراحی سایت بدانید

1. سئو سایت با طراح سایت است یا خیر؟!
سئو مهم ترین مسئله هر سایتی باید باشد الی موفقیتش را به بهترین شکل ممکن برساند. ولی سئو با طراح سایت است یا نه؟! سئو مجموعه کار هایی گسترده ای است که با هم مایه شفا سایت شما در موتور های جستجو می شود. یک تقسیم از سئو مربوط به مسائل فنی سایت می شود که این باره به طور کامل مربوط به طراح سایت است. طراح سایت باید این نکات فنی را در کدنویسی و طراحی سایت رعایت کند تا بحث سئو تکنیکال یا سئو فنی اتمام شود. تقسیم دیگر سئو به روش درج درونمایه و خویش محتوای سایت مربوط می شود که این مورد به شخصی که قرار است محتوا در سایت درج کند و سایت را مدیریت کند مربوط می شود و طبیعتا شغل طراح سایت نیست. تقسیم سایر سئو تبلیغات در سایت های دیگر و گرفتن لینک از سوی دیگر سایت ها است که معمولا مدیر سایت یا شخصی که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی سایت شما را انجام می دهد، باید این شغل را قبل ببرد. پس سئو فنی با طراح سایت است اما درونمایه و تبلیغات با مدیر سایت. تیم مجموعه ما تمام نکات فنی سئو را در پروژه ها پیاده می کند.

2. طراحی تجربه کاربری با طراح سایت است یا خیر؟!
طراحی تجربه کاربری یا UX به علمی گفته می شود که مایه می شود کاربر در سایت به بهترین شکل ممکن رفتار کند و به سمت هدفی که ما در سایت داریم هدایت شود. مثلا اگر قصد عضویت است، پس باید به ابتدایی ترین شکل شدنی کاربر بتواند عضو شود. یا اگر قرار است محصولی خرید کند، به ابتدایی ترین شکل شدنی و بهینه ترین حالت سفارش خویش را ثبت کند. این موارد مربوط به طراح سایت، و البته اگر کمی تخصصی تر بگویم، طراح قالب مربوط می شود. این شخص باید المان های صفحات، رنگ بندی، فرم ها و … را طوری در سایت بچیند که به کاربر تجربه احسان منتقل کند و کار را برای کاربر آسان کند لغایت شما نتیجه بهتری از سایت بگیرید. کمپانی ما نیز طراحی سایت و چیدمان آن را بر پای بست، دانش UX انجام می دهد.

3. درج محتوا در سایت با طراح سایت است یا خیر؟!
شرکت ما چندی از محتوای اولیه را در سایت برای مشتری درج می کند اما این شغل وظیفه طراح سایت نیست. طراح سایت بستر پسندیده درج محتوا را فراهم می کند و آن مدیر سایت است که باید درونمایه را در سایت درج کند.

4. پشتیبانی فنی سایت با کیست؟
طبیعتا سایت به حمایت نیاز دارد تا اگر امکانات جدید بیچارگی بود یا حتی اگر مشکلی پیش آمد، بتوانید در سررسید سریع آن را حل کنید. قرارداد حمایت ها معمولا به صورت سالیانه بسته می شود و طراح وب سایت به ازای گرفتن مبلغی، پشتیبانی فنی سایت را قبول می کند.

چند سوال متداول که همش پرسیده می شود!
هزینه طراحی سایت چقدر است؟
هزینه طراحی سایت بر بنیاد گونه سایت، امکانات و ابزار های مورد بهره‌گیری محاسبه می شود. مثلا هزینه طراحی سایت شرکتی با هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی متفاوت است. از بخش تعرفه های طراحی سایت در سایت ما می توانید بها ها را ببینید.

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا سیستم اختصاصی؟
پاسخ این سوال ارتباط به امکانات مدنظر شما و همچنین بودجه شما دارد. اگر امکانات ویژه و پیچیده ای احتیاج ندارید، وردپرس سفارش طراحی سایت انتخاب معقولانه ای است ولی اگر امکانات ویژه و نوینی دلخواه شماست، بهتر است از سیستم اختصاصی بهره‌گیری شود. طبیعتا سی ام اس های اختصاصی به علت سررسید بر بودن طراحی آن ها، قیمت بالاتری دارند.

طراحی سایت چقدر سررسید می برد؟
باز هم بستگی به امکانات پروژه دارد. معمولا می طاقت طراحی سایت با وردپرس را در حدود 2 هفته انجام داد. ولی اگر امکانات پیچیده تری احتیاج داشته باشید یا سی ام اس اختصاصی بخواهید، این مدت میتواند بیش از یک ماه باشد.

چرا اینقدر بها های طراحی سایت از سمت هر شرکت متفاوت و گران و ارزان است؟
قیمت های زیاد بالا معمولا به علت برند های سرشناس هستند. برخی مواقع اوقات کیفیت این برند ها هم از برند های معمولی ذیل تر است! بها های زیاد ذیل هم به خاطر نداشتن تجربه و صرفا جمع کردن نمونه پیشه اتمام می شود و همیشه این گونه سایت ها موقتی هستند و برای مشتری مفید نیستند. پیشنهاد میکنم تعرفه های سایت ما را نگریستن کنید. سعی کرده ایم قیمتی کاملا معقولانه و با کیفیت بالا ارائه دهیم.

کلام آخر:
من سعی کردم تمام آن تجربیاتی که در این سال ها از پروژه ها و مشتریان به دست آورده ایم را با شما به اشتراک بگذارم الی شما به عنوان مشتری طراحی وب سایت بتوانید با رویت بهتری به سفارش طراحی سایت بپردازید. در آخر اگر سوال یا ابهامی دارید، خوشحال می شوم که در تقدیر نظرات همین مطلب با من در وسط بگذارید لغایت بتوانم شما را راهنمایی کنم.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: